Camir Project - dezvoltarea și crearea site-urilor în Chișinău
X

Conținutul textual al site-ului - cheia unei prezențe online de succes

Conținutul textual al site-ului - cheia unei prezențe online de succes

Am primit sarcina de a scrie un articol despre un conținut bun și am căzut pe gânduri. De fapt, toată lumea scrie și vorbește despre acest lucru și aici pare să fie deja totul clar. Dar...

Cred că cei mai tari creatori de conținut au fost și rămân scriitorii clasici ai tuturor timpurilor și popoarelor. De ei își amintesc, ei sunt citați și «luați de pe raft» atunci când sufletul are nevoie de un «search» pentru armonizare. Ei nu se demodează și sunt recunoscuți în propria lor nișă. Dacă auzim «toate familiile fericite seamănă între ele...», atunci nu trebuie să continuăm mai departe: «motorul de căutare» al creierului nostru ne generează – Lev Nikolaevici, care este Tolstoi. Acesta este cel mai reprezentativ exemplu și există foarte multe de acest gen. Și de ce? Pentru că «giganții gândirii» au creat un conținut de înaltă calitate, competent, incitant și unic. Acum ajungem la cel mai important lucru.

Astăzi, pentru a câta oară, vom vorbi despre conținut care, ca steagul mototolit al unei armate înfrânte, flutură în vântul controverselor. Mai ales în epoca dezvoltării puternice a Majestății Sale Inteligenței Artificiale.

Cât de valoros este conținutul unic de autor sau este suficient textul stereotip al înțeleptei Inteligențe Artificiale?

Voi deja știți, când eu, cu fibrele tremurânde la atingerea necunoscutului, am încercat pentru prima dată să-i cer Inteligenței Artificiale să-mi scrie ceva – și aceasta mi-a scris! – am fost încântată. «Ai, de ce mă chinui cu inventarea bicicletei», – m-am gândit. Textul pe care l-am cerut a fost clar structurat, verificat logic, cu respectarea tuturor regulilor de alcătuire a unui text corect și fără nici o greșeală gramaticală sau greșeală de tipar. Dar când valul de încântare reverentă s-a potolit, am început să analizez textul prezentat pe un platou de argint. Și treptat umerii, care se lăsaseră sub năvala Inteligenței Artificiale, au început să se îndrepte. «Dar nu, nu este totul chiar atât de perfect», – mi-am spus eu.

Dar haideți să luăm totul după ordine.

Ce este conținutul textual?

Conținutul site-ului – un eveniment expresiv și intens al resursei voastre web care funcționează în permanență. Este un instrument puternic pentru atragerea vizitatorilor, captarea atenției acestora și transformarea lor în clienți fideli. Adică aici pe site-ul dvs. totul funcționează «pentru public»: imagini, videoclipuri, infografica, sunetul audio, care fără text devin foarte curând plictisitoare. Acest lucru este valabil mai ales pentru magazinele online, site-urile de cărți de vizită, site-urile corporative și, de fapt, crearea site-ului web de orice tip nu se poate lipsi de cel puțin câteva rânduri. La urma urmei, o persoană este concepută în așa fel încât simpla vizualizare nu este suficientă pentru aceasta – «dar voi spuneți-ne ce ne oferiți și cu se servește aceasta». Iată, vedeți vă rog: blogul, articolele și tutorialele de pe site-ul vostru vorbesc despre problemele și soluțiile legate de nișa voastră. Utilizatorul rămâne în primul rând un cititor, iar un conținut textual bun captivează și incită dorința de a continua. Acesta este primul cârlig.

Mai departe.

Orice pagină a site-ului vostru, fie o dezvoltare a unui magazin online, o pagină de destinație, un site catalog, trebuie cumva să se poziționeze, să se prezinte. Ideea clasică – «bună ziua, sunt mătușa voastră», adică, în cazul nostru, «dragă utilizator, acum ești pe pagina catalogului nostru, care prezintă, de exemplu, cele mai la modă șosete cu urechi din acest an». Pe site-ul lui, «Nenea Petea», la o adică, de asemenea sunt șosete cu urechi, dar el nu are «bună ziua»). Și motorul de căutare virtual Google, Bing sau Yandex s-a întors imediat în direcția voastră. Acesta este un alt cârlig.

Dar nu este suficient doar să vă salutați. Trebuie să faceți frumos acest lucru.
Din acest motiv, conținutul textual de pe fiecare pagină ar trebui să fie:

a) simplu din punct de vedere al lizibilității și percepției;

b) fără greșeli ortografice și sintactice – respectați utilizatorul și motoarele de căutare ale rețelei Globale;

c) relevant – dacă vorbim de «șosete cu urechi», atunci să evităm «motoarele cu ardere internă»));

d) consistent de la cuvântul consistență, adică uniform după stil, astfel încât iscusința autorului să fie observată pe fiecare pagină a site-ului și în blog;

e) să nu fie sec, adică scris fără clișee și șabloane (ceea ce este tipic Inteligenței Artificiale), dar accesibil și apropiat din punct de vedere al limbajului de comunicare;

f) și, bineînțeles, suficient de competent în tema dedicată site-ului și pentru care a fost creat site-ul, noi am spune, autoritar, astfel încât alte surse să se poată referi la «evenimentul» vostru web. 

Să ne exprimăm respectul față de Inteligența Artificială

Se pare că nu am uitat nimic. De fapt nu, ar trebui să ne exprimăm respectul față de Inteligența Artificială Inteligența Artificială. Aceasta respectă perfect toate punctele de mai sus, cu excepția punctelor e) și f). Totuși, există șabloane în programul Inteligenței Artificiale și uneori (nu întotdeauna) competența rezultatelor sale suscită îndoieli. Cum ar putea fi altfel, pentru că aceasta caută în spațiul internet informații care au fost create inițial de oameni, adică noi le-am creat – specialiștii în conținut și dezvoltatorii de site-uri web. Iar noi avem tendința de a face greșeli – și aici se închide cercul.

Dar nu dorim nicidecum să discredităm sau să jignim Inteligența Artificială. Ea are o mulțime de avantaje, de care beneficiază creatorii de conținut, SEO, comercianții și dezvoltatorii web. Trebuie doar să setați corect sarcina și prioritățile.

Inteligența Artificială oferă idei nemaipomenite pentru subiectul articolelor, generează texte bune de vânzare. Iar sarcina autorului, folosind propriul potențial creativ și abordarea sa, este să dezvolte aceste idei și să le formuleze într-un conținut textual unic, care să fie atractiv pentru motoarele de căutare. În multe cazuri, un copywriter și Inteligența Artificială formează un tandem creativ de succes și eficient.

Și totuși, revenim la clasica literară: trăiască conținutul de autor textual bun și unic pentru cele mai avansate site-uri!

Comandați dezvoltarea site-urilor web pe camir.md – noi știm sensul conținutului.