Camir Project - dezvoltarea și crearea site-urilor în Chișinău
X

Web design în crearea site-urilor.

Web design în crearea site-urilor.

Designul web este o direcție, în care mereu apar noi tendințe, se schimbă stilurile, tendințele, iar timpul nu stă pe loc. Acest lucru trebuie întotdeauna monitorizat și aplicat corect în practică. Tendințele în design web se schimbă și se îmbunătățesc continuu, ceea ce era la modă acum un an sau doi, astăzi poate să nu pară relevant.
Rezultatul creării design-ului web site-ului nu numai că ar trebui să fie eficient, ci trebuie să creeze impresia corectă a companiei, cărui îi aparține. Și principalul lucru – nu trebuie să exagerați.

Trebuie să ținem minte, că design web nu este doar o simplă decorare, ci și un instrument pentru dezvoltarea afacerii.

Paul Rand, acea persoană, care este considerată legenda design-ului grafic, autorul multor capodopere în lumea design-ului(în ceea ce privește recunoșterea, memorabilitatea și simplitatea brand-urilor mari) a scris: 

Nu este scopul simplitatea. Este produsul unei idei bune și așteptări modeste.

Paul Rand

Dacă extindem idea ”simplității” a lui Paul Rand, atunci ne amintim de seign minimalist, care la moment este actual peste tot, în haine, în arhitectură, în crearea design-ului website-uri. 
Astăzi, tot mai multe companii și utilizatori trec la design simplu minimalist pentru website-uri. În primul rând, toată informația este bine structurată și în ușor accesibilă, în al doilea rând, ușurința și viteza de încărcare a machetului, ceea ce oferă avantaj pentru motoarele de căutare, iar în al treilea rând - imagine stilată, fără multe detalii și adaptiv. În design minimalist nu persistă animație și efecte inutile.
Conținutul și designul sunt prezentate într-un mod foarte organic, cu accent pe conținut, care permite utilizatorului să găsească rapid și ușor informația necesară. Din punct de vedere estetic, astfel de site-uri sunt cu mult mai atractive.
Continuând ideea simplității, merită de menționat site-urile cu mult spațiu alb sunt în trend. Deși a apărut acum câțiva ani, s-a stabilit ferm în designul web. Spațiul alb mărește vizual ecranul și concentrează atenția utilizatorului asupra ofertei principale. Datorita faptul că culoarea albă se combină cu celelalte culori, puteți alege, ca accent, oricare altă nuanță. Și va arăta foarte elegant și atractiv.

”Pentru gust și culoare, așa cum se spune, nu există tovarăși”, deaceea, nimeni nu vă poate interzice să folosiți culori aprinse. Cel mai principal este, că acestea să poată reda ideea de bază a site-ului. Culorile doar transmit emoții, iar emoțiile pentru utilizator sunt foarte importante. Cel mai principal să alegeți paleta de culori în baza temei site-ului. Alegerea corectă a culorilor în procesul elaborării site-ului, va permite să creați brand unic și memorabil.

Câteva mici secrete de la marketologi:

  • Clienții cu finanțe nu prea mari îi atrag nuanțele de albastru închis și turcuaz.
  • Clienții activi și emoționali - nuanțele albastru deschis, negru sau oranj-roșu.

Cum să decidem, care culoare să alegem pentru site-ul Dvs? Cum să atrageți auditoriul necesar?  

 

Alegeți cu atenție principala culoare pentru site-ul Dvs:

  • Galben – este orientat pentru tineri;
  • Roșu – îl folosiți dacă aveți nevoie să atrageți atenția clientului de a face o acțiune pe site;
  • Verde – este plăcut și ușor pentru clienții site-ului;
  • Albastru – este bine primit cât de bărbați, atât și de femei;
  • Sur – reprezintă simplitate și claritate;
  • Negru – reprezintă lux și eleganță. Se folosește pentru produsele de clasă lux.

Iar acum un pic de informație despre butoanele de pe site. Anume ele joacă rolul principal în design-ul site-ului, precum interacționează cu utilizatorul și crează o experiență pozitivă.

Butonul – este obiect interactiv, care permite uitlizatorului să primească răspunsul dorit: înregistrare, să cumpere produs, să transmită scrisoare și multe alte resurse. Eficacitatea design-ului butonului - este un indiciu de bază. Atrageți atenția către CTA - apel la acțiune (call to action). Scopul ei de bază - să ajute utilizatorul să ia decizie despre înregistrare, înscriere sau cumpărare de pe site. Ea trebuie să fie destul de mare și luminoasă, dar în acelaș timp să nu încalce structura site-ului. Ea trebuie organic să fie pe toate dispozitivele. Pentru lucrul cu butoanele principale și cele secundare, ne vine în ajutor paleta cu culori, deoarece, aceasta, este un instrument foarte puternic. La fel de importante sunt forma, textul și locul butonului pe pagină. Bineînțeles, că toate acestea trebuie să fie în armonie cu conceptul paginei web.

Amplasarea butoanelor se face cel mai bine din partea dreaptă în partea de jos a paginei. Măcar butoanele, care se află în partea stângă sunt văzute primele, utilizatorul nu va face click pe ele, până nu va ajunge la sfârșitul paginei. Iar atunci, când utilizatorul va face cunăștință cu toată informația, îi va fi mai ușor să apese butonul alternativ, decât să se întoarcă la începutul paginei. Deci, este cel mai comod astefl de aranjament: din partea stângă - butonul cu funcțional opțional, din partea dreaptă - de bază.
De asemenea, este important și textul din buton. Acesta poate fi cât un cuvânt, atât și un text scurt, care poate atrage atenția utilizatorului. Deseori, textul din buton se scrie cu litere majuscule, pentru a fi mai atractiv.

Fiecare element din procesul creării design-ului a site-ului este foarte important, o mică atenție o vom acorda unui element de bază - subsol sau footer. Acest element vizual finisează pagina, deci se poate de creat un footer captivant, de pus informația necesară, care nu poate fi amplasată în partea de sus a paginei. Aici se poate de amplasat informația cu caracter jurudic, de exemplu: politica site-ului, politica de confidențialitate, contacte, categoriile de bază, drepturile de autor(copyright), link-uri către rețele sociale și chiar logo-ul site-ului. 

Bineînțeles, indicatorul cheie a calității web design-ului rămâne cât de sigur și natural este perceput de utilizator. 
Noi am început cu fraza icona web design-ului Paul Rand și vom finisa cu o altă frază a acestui autor din cartea ”Design. Forma și haos”.

Spectatorii pot urmări același spectacol, dar văd lucruri complet diferite: unul vede mai mult, celălalt mai puțin; unul vede alb, celălalt negru; unul vede ceva mare, celălalt - ceva mic și, în cele din urmă, unde se vede mizeria, celălalt vede frumusețea.